19 maj 2011

Vecka 24 – veckan då mina vanliga kläder gav upp kampen

Jag är nu i vecka 23 + 3 dagar och det har gått 58,6% av graviditeten. Jag börjar fundera på om jag ska börja räkna ner istället för upp.

Det är nu 16 veckor kvar till 12 sep dvs 116 dagar.


Ungen sparkar som en galning men det betyder ändå inte att det blir en ”Pia Sundhagen”, i allafall inte om hon ärver mitt bollsinne haha : )

Det blir svårare och svårare att hitta något att sätta på sig på morgnarna. Mina vanliga byxor försvann redan i v 8 tillsammans med de flesta kjolar, kring vecka 18 försvann tröjorna som börja hasa upp över magen och de figursydda skjortorna som inte längre gick att knäppa. Vecka 24 var veckan då de sista av mina vanliga kläder gav upp kampen, blusarna och tunikorna, men denna gång var det fortfarande rum för magen och det var istället bysten som gav nådastöten. Efter att ha ökat i 3 storlekar så går inget längre ihop.

En kollega försökte trösta med att säga att det är ett perfekt tillfälle att shoppa...och ja hon har ju rätt..önskar jag hade varit en tjej som gillade att shoppa kläder...suck

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar