26 maj 2011

Limitless


Igår skulle jag och en kollega gå på bio och hon föreslog Limitless. En film jag inte alls hört tala som och när man läste på SF.se lät den helt ärligt inte som en toppfilm...

I denna spännande thriller spelar Bradley Cooper huvudrollen som den misslyckade författaren Eddie Morra. En dag springer Eddie på en gammal vän som förser honom med en topphemlig drog och drogen visar sig snart förändra hans liv fullständigt. Drogen tillåter nämligen Eddie att använda 100% av sin hjärna och han blir den perfekta versionen av sig själv. Hans förbättrade förmågor lockar dock snart till sig fiender och han börjar känna sig förföljd. Han tvingas undersöka varifrån drogen kommer allt medan en grupp mördare följer varje steg han tar.

Så skulle jag inte riktigt ha skrivit själv om jag ville att folk skulle bli intresserade, dom glömmer helt att nämna ryska lånehajar, skräddasydda kostymer, fightscener och coola fester.

Limitless är en slags blandning av Inception och känslan av första matrix filmen. Det är aldrig ett tråkigt tillfälle och handlingen är snabb, man bör inte vara allt för trött för att hänga med här! När vi lämnade biografen kände man att hjärnan behövde ett litet tag för att processa alla intryck. Jag gillar filmer som man måste tänka till lite på, lite intellektuell stimulans i allafall för mina gravidtrötta hjärnceller.


Vill du se en lite annorlunda action så ska du se Limitless.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar