20 maj 2011

Grattis till mig!

Idag har jag gjort något jag tänkt på i 10 år, jag har köpt en egen TENS maskin. När jag hade som värst problem med min rygg för 10 år sedan var det bara en sak som gav mig den direkta smärtlindring jag behövde och det var TENS. På den tiden var de ganska dyra eller om det var så att de var dyra jämfört med vad jag tjänade..

TENS är en apparat som skickar elektriska impulser genom elektroder på huden i närheten av det smärtande området. Impulserna stimulerar de ytliga nerverna och får dem att skicka en konstant signal. Denna signal blockerar därmed andra smärtsignaler från området och förhindrar att de når hjärnan.
Den framkallar även muskelsammandragningar och hjälper dig att få muskelstyrka, smidighet och spänst.

Här om veckan fick jag rekommendationen av min kollega som nu är inne på sin tredje graviditet att TENS verkligen har hjälpt henne under förlossningarna och hon maila mig en sida där man kunde hyra en. Hyran var 500 kr för en månad.
När jag idag var på min månatliga massage på jobbet frågade jag massören om hon visste ett bra TENS märke och hon föreslog Cefar.
CEFAR FEMINA 1690 kr

När jag gick in på internet och läste lite mer om den stod:
Med CEFAR FEMINA kan du öka cirkulationen och lindra besvären av trötta och svullna ben.

Det var inget jag visste förut och absolut ett stort plus!
När jag börjar få ont i ryggen tar jag alltid mycket snabbare beslut, så även denna gång : ) Längtar så efter att den levereras!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar