14 maj 2011

Magen vecka 22+4 dagar


Nu kan ingen längre undgå att se att jag är gravid och det märks mest på att okända människor, typ i butiker osv. säger "-Så när är det dags". Jag har gått upp ca 7,5 kg men vissa dagar då jag har mycket vatten i ben och fötter är det närmare 8,5 kg.
Nu börjar magen vara ivägen när jag tex tappar något på golvet och snabbt ska plocka upp det så kommer magen ivägen, och jag måste börja om rörelsen med magen tillrätta lagd.

Jag tycker inte att jag lider av några direkta gravidproblem, ja förutom massa vatten då. Min stubin är vid vissa tillfällen helt obefintlig men jag hör och känner när det händer och hinner rädda den stackars utsatte direkt :)

Jo, en annan funnyfact är att jag sover exakt 7 tim och 45 min varje natt oavsett när jag går och lägger mig! Vilket betyder att jag vaknar 15 min innan klockan ringer på vardagar och är klarvaken, lätt irriterande. Och för att som vanligt skilja mig från mängden, så sover jag fortfarande bäst på rygg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar