08 september 2010

The Exorcist

Efter 3 dagar av att tycka synd om mig så känner jag nu att jag är redo att ta tag i min yppiga midja. Som en sann katolskpräst har jag satt igång en utdrivnings kur. Jag till min hjälp 2 "verktyg":

Yogi Tea - Detox
Detox te innehåller en kombination av örter och kryddor som enligt tillverkaren har använts i århundraden för att stödja kroppens egna reningssystem. Man ska dricka det när du känner dig lite svullen eller hängig. Det består av bland annat lakritsrot, kanel, kardborre, ingefära, maskros, anis, enbär och persilja. Det är naturligt koffeinfritt och ekologiskt odlat och för att vara te, riktigt gott : )

Enligt tjejen på Life så kan man köra det som snabbkur med 3 koppar per dag men jag börjar med en kopp varje kväll.
Uva-ört*
Uva-ört är ett milt utdrivande kosttillskott, som består av fem örter som alla fungerar urindrivande:
20 % mjölon, har även en antiseptisk effekt vid urinvägsinfektion.
20 % gullris, inflammationshämmande, sammandragande och kramplösande inverkan.
20 % enbär, driver ut svett och urin
20 % åkerfräken, urindrivande effekt
20 % Etternässla ökar njurarnas utsöndring av klor och urinämne, och har därför sedan länge används vid ödem, gikt och reumatiska sjukdomar.

På burken står att man ska ta 1-3 per dag så jag tar 2. Man ska bara ta dem i en vecka sedan göra ett uppehåll så om jag inte märker någon eftekt tänkte jag ta 3 piller sista dagarna.


* Skall inte användas av gravida då Mjölon innehåller den aktiva substansen arbutin. Enligt en rapport som togs fram för bla National Institutes of Health i USA så finns studier med djurförsök där arbutin orsakat fosterskador.

1 kommentar:

  1. Lycka till! Det där + att äta mindre kommer nog att minska midjemåttet väsentligt på kort tid.... kram!

    SvaraRadera