13 september 2010

Dags för möhippa a la Sex and the City

På lördagmorgon var jag beredd för hippa dags kl 09.30 som det stod i de tidigare breven men så ringde det på dörren redan 08.30 och eftersom jag var övertygad att det var tjejerna som flyttat fram tiden så öppnade jag dörren utan att titta och gav därför budkillen en glad överraskning när jag öppnade i nattlinne i sann sex and the city modell. Och han överlämnade ett fint paket med ett brett leende.
Senare fick jag veta att det var en granne till oss som tjejerna kände till via föräldrargruppen. Vi har alla olika sätt att lära känna nya grannar..vissa hejar, andra..well i fortsättningen tror jag att jag håller mig till att heja i trappen ; )

I paketet fanns detaljerad kläd och packlista och en vägbeskrivning dit jag skulle för att få vidare instruktioner. Så med en välfylld väska och med ett väldigt rött läppstift (som jag fått order om att ha hela dagen) begav jag mig av.

Det vissade sig att ”vidare instruktioner” var ett glatt gäng tjejer och snabbt hade jag en Cosmo drink i handen och en fin rosa prinsesstiara på huvudet.


Dagen startade med Brunch men sann new york känsla. Det var bacon, korv, våfflor och det var bara att inse att den här dagen inte skulle gå i hälsans tecken. (Orkar inte ens tänka på hur nästa veckas diet blir. )


Dagen fylldes sedan av klassiska möhippe aktiviteter;
• Fråga folk på stan om äktenskapsråd (3 st gav rådet ”gift dig inte”...uppmuntrande!)
• Saker man inte skulle göra själv, i mitt fall vaxa benen. (gjorde inte alls så ont som jag trott!)
• Sjunga inför publik
• Massor av tjejsnack om allt mellan himmel och jord men naturligtvis mest snack om förhållanden.
• Partysminkning på Make up Store(fick med massa fint smink med mig hem!)
• Sippa drink hela dagen lång (och jag fick en champange drink på himlen därtill, våning 26 i gamla skatteskrapan)

Min fina prinsesstiara

Något som där emot inte alla får uppleva är en middag serverad av Ks man (för kvällen kallad Carlos) med bar överkropp och färgglad fluga! Väldigt tjusigt och uppskattat!

Kvällen avslutades med en god Cosmo på hotell Anglais. Trötta och nöjda delade vi en smaskig calzone på 7-Eleven och tog en taxi hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar