21 mars 2011

Strålande helg


Vem behöver en vinterstuga när sommarstugan ser ut så här : ) enda som fattar är en rejäl skidbacke. (Närmaste nedfart som är Kungsberget ligger ca 1tim 30min bort.)

Vi fick en härlig helg med massor av frisk luft och sol. M eldade och jag satt och titta på och funderade på vad som ska göras här näst i stugan.
Eftersom jag inte ens kan gå till brevlådan som ligger längre ner på vägen utan en 5 min vila halvvägs och att jag direkt blir öm i vad jag misstänker är isias nerven efter att ha gå i vanlig takt, råkat suttit med benen i kors eller att böja mig ner några gånger (som man gör när man dammsuger). Så befarar jag att "titta på" blir mig uppgift i sommar.

Vi kom fram till att vi får vara glada om vi hinner med det som måste göras eftersom vi i stort sätt bara kommer ha ett par händer. Och det känns ganska trist eftersom listan på saker att göra inte alls hade varit omöjlig om vi varit 2 som kunde jobba.
 
Snart har vi eldat bort allt skräp gamla ägaren lämnat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar