12 mars 2011

Att välja barnvagn

Att välja barnvagn ska vara en riktig djungel, därför tänkte vi i god tid, ta en första titt.

Efter att avverkat 2 butiker på 45 min kan vi inte riktigt förstå vad problemet skulle vara?

Märkena skiljer sig ganska mycket i utseende och riktar sig till olika målgrupper.

Vi fastna för den tyska Teutonia Cosmo 2011, en lätt och smidig statsvagn. Nyheter jämfört med 2010an är:

- Nytt avtagbart huvudskydd i sittdelen
- Säkerhetslås på sittdelens fäste
- Enklare justering av fempunktsselen
- Stabilisering av suffletten (båge som håller upp den baktill, barnet slipper få tyg i ansiktet)
- Transportlås, gör vagnen smidigare att lyfta in i bilen

Jag har tidigare sett den på internet och tyckt att den haft för plastigt chassi men i butiken såg den riktigt bra ut.



Jag har även sett en annan vagn på nätet som jag gillar, Concord fusion. Babytown vid Fridhemsplan ska ha märket Concord så jag tror jag får ta mig en sväng förbi där : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar