30 november 2010

Dunjacka

Förra året fick jag nog av min klumpiga gåsjacka den fick flytta till stugan och bli "eld och jobb" jacka, vilket den visade sig utmärkt till! Kan bära en hel hög med grenar från taggbuskar utan att göra illa mig tack vara att den är så tjock och heltäckande : )
Som ersättning köpte jag en Altitude8848 på Intersport.  Altitude8848 är ett svensktmärke som är ganska prisvärt (även om du som alltid får den kvalitet du betalar för). Bara någon månad efter köpet började ena ärmen fastna i alla kardborrband och snart var ärmen helt nopping. Utöver det så är det en väldigt varm jacka men fortfarande lite klumpig att använda till jobbet.

Altitude8848
Idag titta jag förbi Maggies i Kista, och hittade en lite mer slimmad dunjacka. Jag gillar inte att köpa stora saker (läs dyra) utan smakråd men vad ska man göra... Efter en hel del provande fastnade jag för en jacka av märket Fuchs Schmitt. Det ska tydligen vara ett tyskt kvalitetsmärke.. Har en dags öppet köp så ska traska över till kollegorna och se vad dom tycker : )

Hmm inte den jätte positiva reaktionen jag hoppas på för att kunna bestämma mig.. "den var väl bra" "vilken duntäthet har den?" "en svart jacka kan ju inte bli så rolig" och "fryser du inte om rumpan?". Får väl fråga gubben (hehe), när han kommer hem.
  
Fuchs Schmitt

1 kommentar:

  1. Stackars dig som inte har mig där!! Jag tycker att du ska behålla Fuchsen! Den ser nätt och "city-chic" ut. Dina kollegor är nog av den mer sportiga typen, som inte bryr sig om om de går runt och ser ut som michelingubbar på stan...
    kram ;-)

    SvaraRadera