01 december 2010

Ett nytt lyxhotell i stan

Eftersom jag vet att ni som läser min blogg är finsmakare vill jag bara påminna er om att idag (1 dec) öppnar Stockholms nya Lyxhotell Nobis Hotel. Det ligger centralt på Norrmalmstorg, bara ett stenkast från Armani, Gucci, Louis Vuitton och många andra av våra favorit butiker ; )


Mårten Claesson, arkitekt och designer, säger på hemsidan;

“Utmaningen har varit att skapa sviter som ska fungera både för business och för romantik — för både affärsmöten och för kärlekshelger. Jag tycker att vi har lyckats. Master-sviten, alltså Nobis-sviten, i synnerhet är verkligen en modern boudoir.”


Hans kollega Eero Koivisto fyller i;
"Det handlar om värdighet också — som när man ser en riktigt cool, välklädd och elegant äldre kvinna eller man med sin egen starka, personliga, bekväma och självsäkra stil och stuk, sådana man oftast ser i Italien och Frankrike. Med det här hotellet vill vi skapa en tidslinje och ett naturligt samband mellan nutid och historia.”


Just nu kan du passa på och boka ett nyårspaket från 5290 kr. Kvällen börjar med ett glas champange, sedan avnjuter du en supé signerad Stefano Catenacci (jag behöver väl inte påminna om att det var han som gjorde Vickan och Daniels Bröllopsmiddag), naturligtvis ingår även en övernattning i ett av de vackra dubbelrummen med utsikt!

Bilderna är hämtade från www.nobishotel.se och fotograf är Louise Billgert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar