20 december 2010

the spirit of christmas..

Visste du att det i dag lever över 340 000 barn i relativ fattigdom i Sverige? Man baserar siffrorna på hur många familjer som får socialbidrag.
Det familjerna önskat sig mest är overaller, vinterkängor och glasögon. Sedan är det många barn som önskar sig bidrag till skolaktiviteter. Det är mycket i skolan som kostar, idrottsdagar och utrustning till sådant, som de inte kan vara med på om deras familjer har ont om pengar.

Det här är hämtat ur en artikel i Aftonbladet som jag läste idag. När jag var liten fick vi bidrag till glasögon och det, vet jag hjälpte min mamma så vi kunde köpa något annat lite roligare till jul för dom pengarna.

I juletid finns det många som ger pengar till bättre behövande, det gäller bara att hitta det som tilltalar mest. Att ge pengar till idrottsutrustning kanske inte är samma sak som att ge till svältande barn i afrika men så här runt jul så önska jag att alla barn i Sverige får julklappar, så i år blir det Majblomman som får mina pengar.
Det är Sveriges största barnhjälpsorganisation. Deras vision är att alla barn som bor i Sverige ska få vara med i gemenskapen med sina kamrater i skolan och på fritiden.
Gå in på Majblommans hemsida för att ge ett bidrag.

Lyxhotellet Emirates Palace i Abu Dhabi la 75 miljoner på sin julgran i år...

1 kommentar:

  1. Håller med dig fullständigt!! Jag gav 500 sek till Stadmissionen. Det är ju just de mest utsatta man vill hjälpa.

    SvaraRadera