07 december 2010

Dirty dancing och Norrlandspölsa

Denna vecka har jag "huset" för mig själv vilket betyder att jag kan passa på att göra allt sånt som min käre make inte tycker om eller aktiviteter där han bara är i vägen.

Exempel 1. Jag kör då och då ett yoga eller pilatespass hemma men M brukar tycka att det ser så kul ut så han kommer ofta och sätter sig på mig mitt i en "yogapose" eller petar på mig tills jag tappar balansen vilket inte alls hjälper till, därmed "hemmaträning" sköts bäst när ingen annan är hemma.

Exempel 2. Titta på kärlekskomedier eller härliga klassiker så som Dirty dancing. M brukar inte ha något emot kärlekskomedier men har, som många andra killar, ingen förståelse varför man måste se en film igen när man redan kan alla repliker. Ytterligare ett skäl att se filmerna själv, är att jag på senare år förvandlats till ett vattenfall, så snart något känsligt händer i en film så sprutar tårarna, följaktligen är det bäst att sitta själv i soffan med blöta ögon och mumla "nobody puts baby in a corner" i fred.

Exempel 3. Äta norrländska specialiteter. Uppenbarligen äter man vare sig fiskbullar, pölsa, sylta eller ravioli på burk om man växer upp i Skåne, ja ja ravioli på burk kanske inte är särskilt norrländskt men det är gott : )
Så för att bespara mig kommentarer som "-Hur kan du äta det där!" är det alltså bäst att planera matsedeln efter sällskapet.

Mat på burk inte bara för småbarn!

1 kommentar:

  1. Underbart! Det är sååå skönt att få rå om sig själv ibland! ...och jag håller med dig; fiskbullar, pölsa och sylta är mumsigt!! Kram!

    SvaraRadera