28 december 2010

Så var julen 2010 slut.

Den här julen kommer gå till historien som den jul då jag faktiskt åt och drack den kvot av julmat, glögg och must som behövdes för att känna mig nöjd. Jag tror faktiskt aldrig det har hänt tidigare!

Kallskuret och sillbordet.

Julen var en lugn tillställning med mamma, lillebror och M. (Pappa ringde från Hong Kong och önskade God Jul.) Julklappar öppnades och roligaste och mest oväntade i år var ett Nintendo Wii från Lillebror!
Hela julen ägnades åt att spela golf, pingis, bågskytte och bowlig. Det var riktigt kul inte bara sitta stilla framför tv en hel helg utan istället spela spel tillsammans, nästa gång kanske man får tvinga de nära och kära spela Monopol : ) Men naturligtvis han vi även med den obligatoriska tjuren Ferdinand och Svenson Svensson.

Vi har varit snälla i år!

Den här veckan är jag tillbaks på jobbet, där det absolut inte finns någon julkänsla och M sitter hemma och jobbar om dagarna (så snart lär även alla pepparkakor och after eights vara slut för denna gång). Nästa år väntar en mycket livligare och folkrikare julafton då jag för första gången ska fira nere i Höllviken.
Jag har redan förhört mig om att julkorv inte serveras på de sydligare breddgraderna så jag får nog smyga ner en korv eller två i väskan ; )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar