18 november 2010

Adventskalender 2010

Jag har funderat över att man inte längre har lika roliga jular som när man var liten. Samtidigt är det ju inte så konstigt eftersom man inte längre gör allt det där som får det att kännas att det är jul. Jag kan tex inte komma ihåg när jag hade en adventskalender med roliga överraskningar i senast. En pressent varje morgon kanske kan göra det lite roligare att gå upp!

Undrar vilken adventskalender man skulle ha...Choklad adventskalender går inte eftersom den är full med laktos.. suck.
Och SVTs Julkalender 2010, Hotell Gyllene Knorren går bort för det är bara tecknade bilder. Men det lilla jag sett om själva programmet så har årets berättelse potential! Kommer sänds vardagar kl 07.15  och 18.45. Kanske inte de bästa klockslagen men du kan se den när när det passar dig i SVT Play : )


Åhlens säljer en lite mer pryl-kalender med skönhetsprodukter och om man verkligen ska satsa på en härlig skönhet överraskning, så tror jag på Body shops kalendern. Den är fylld med deras egna skönhetsartiklar och accessoarer (många av dem Community Fair Trade-producerade). Den finns i tre olika prisklasser 800/1000/1200 kr. Läs mer på thebodyshop.se

Men den roligaste är väl ändå LEGO Kingdoms Adventskalender. I reklamen står "Upplev 24 dagar av magiskt Kingdom byggande." Ooo det låter kul! Går att köpa på shop.lego.com eller Ica Kvantum.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar