29 november 2010

Ett arla mirakel i juletid

Vi känner säkert alla till något julmirakel, själv tänker jag genast på en dokumentär jag brukar se varje jul om när det visade sig att tomten på varuhuset, Mr Kris Kringel faktiskt är den riktiga tomten.
Men i helgen fick jag bevittna ett mirakel framför mina egna ögon!
Jag kunde knappt tro på vad jag såg, efter 14år i huvudstaden har det skett ett mirakel ingen av oss kunnat ana...en mjölkförpackning som går att öppnas utan att skvätta mjölk över hela köket och inte nog med det, den går att stänga till också! Tokigt bra : )

Arlas "nya" förpackning
Förpackningen kallas takåsförpackning/Gable Top. Arla har beslutat att byta till den nya förpackningen eftersom den fått mycket höga betyg i kundtester.
Många inklusive jag har reagerat på skruvkorkarna på vissa förpackningar inte känns miljövänlig, Arla säger även att "En förpackning med skruvkork av plast ger en ökad klimatpåverkan (proportionellt med ökad mängd plast) jämfört med den gamla förpackningen."
Men det ekologiska mjölksortimentet (det som jag förutsätter att alla som oroar sig för miljön köper)  lanseras utan skruvkork.

Och för dig som undrar hur du får ut det sista ur en skruvkorksförpackning så hänvisar Arla till följande instruktion på you tube...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar