15 november 2010

La grande finale på min dåliga vecka

I lördags skulle vi bli bjudna på middag men värdparet fick magsjuka så vi bestämde oss för att ta en sväng förbi stugan. Och även om jag gärna gått på middag så var det nog tur att vi kom upp till stugan för där rådde kaos. Tydligen hade ett gäng möss brutit sig in och haft ravefest i stugan, hoppat i soffor och säng, vält ner en vas och allmänt levt rövare.

M körde in till byn och köpte fler musfällor och fick hela affären engagerad i vilket det bästa betet skulle vara. Konsensus var choklad så han köpte även en påse överblivet halloween godis. Fällorna är nu laddade och strategiskt utplacerade i huset.
Möss är värdiga motståndare, de är som den bästa Navyseal, de kan hålla andan 5 min under vatten och kan hoppa flera decimeter upp i luften! De kan även klara sig länge utan riktig föda då de gärna mumsar på stearinljus..i vårt fall åt de även upp aluminium formen värmeljusen låg i...

När vi väl städat upp glasskärvor och musplutar skulle vi ställa in maten i kyl och frys..ja då har vår fina kyl/frys lagt av. Lampan lyser med det är ingen kyla. I frysen hittade vi en härlig blandning av hallon och fd isbitar upp blandade med bröd och potatisklyftor. Någon som känner till en elkedja som levererar helgtid till "långt bort i skogen"?

Jag bifogar inte några bilder på detta då bildbevis motverkar min intution att förtränga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar