25 januari 2012

Weekend i Helsingfors

Ibland förs diskussionen hemma om min man har ett glassigt jobb med trevliga resor eller om det är en plåga att flyga till en instängd konferenslokal och vara tvungen att sova i små obekväma hotellsängar och ivärsta fall dela rum med en snarkare. Det här våren tror jag ändå att vi får kalla det ett glassigt jobb då resorna bär av till både St Moritz och Barcelona!
Kvar hemma blir jag och lillan utan någon som roar oss, då är det dagsatt kalla in assistans. Första resan passar praktiskt nog in till min mammas sportlov så då blir det tjejhelg i Stockholm. Under den andra resan far jag och lillan med hennes morfar till Helsingfors för en storstads weekend med Liisa.
Just nu sitter jag och surfar på vad man kan göra under besöket. Kanske ett besök på Sea Life (Tivoligränd 10, Borgbacken) där man kan titta på hajar och leka hitta Nemo.

Och självklart så måste man ta en sväng på shoppinggatorna Mannerheimvägen, Alexandersgatan (där Stockmann ligger)och Esplanaderna : )
Utöver det är det svårt att hitta något som roar för åldrarna 6 månader till 60, okej då, 59 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar