22 januari 2012

Gravidkilon

När man sakta men säkert lägger på sig vikt under graviditeten så glömmer man lite hur man såg ut från början. Efteråt är alla är så snälla och säger att man tappat massor och att man är fin och eftersom man gärna önska att de har rätt så börjar man tycka att det extra kilona inte är så farliga och att de nästan inte syns.
Men så kliver man in på gymmet, senast jag var där så var jag i toppform inför bröllopet och när man nu ser sig i spegeln i träningskläder får man en liten chock, alla extra kilon syns tydligt!
Jag är ganska säker på att gravid kilon är precis lika svåra som vanliga kilon att gå ner och då är jag verkligen i trubbel. I dagarna har jag dessutom slutat amma så där får jag ingen extra hjälp. Känns som om jag har lika goda chanser att lyckas som att vinna om jag börja slås mot väderkvarnar..
Varför, varför är jag inte en tävlingsmänniska som älskar svåra utmaningar???

1 kommentar:

  1. Du kommer att klara det! Det faktum att du slutat amma kommer nog snarare att hjälpa dig; mjölk som surnat av mjölksyra är ingen bebis favvomat. Nu har du börjat på gym, och du går en massa barnvagnspromenader - du fixar det här! kram kram Kat

    SvaraRadera