02 september 2011

10 dagar kvar till BF


Nu har vi både fungerande telefon OCH lampa i matrummet!

Jag har totalt gått upp 16,5 kg och har senaste veckorna "uppat" mitt midjemått (som legat stilla i en månad) så det är nu 105 cm.

Största problemet den här veckan har varit mina stackars höfter, de som redan är överröliga håller nu totalt på att falla isär av all uppmjukning inför BF. Här om dagen knakade de till så M som var i badrummet och borsta tänder kom och fråga vad som gått sönder : )
Vår sköna fasta säng gör så att nätterna blir riktigt plågsamma men efter lite googlande (älskar google) hitta jag rådet att ha en fluffig kudde under höften när jag sover så nu sover jag som en prinsessa igen :)

Jag och lillan har den här veckan utarbetat en morgonrutin, hon är uppe och leker mellan 5-8 medan jag undertiden får roa mig med frukost och läsa tidningen. Efter det sover vi ikapp de 3 timmar vi varit vakna och vid 12 snåret går vi upp, duschar och äter lunch.
Passa normala tider känns irrelevant eftersom jag närmaste året har lördag hela veckan HaHa

Varje morgon vaknar jag med svullna fötter och fingrar, värre vissa dagar än andra. Jag har kommit fram till att det helt beror på väderlek, varje gång det är högtryck finns de ingen hejd på fossingarna men hellre pga högtryck än av havandeskapsförgiftning.

Men mitt herrskap, håller ni inte med om att det vore skönt om september fick en riktig kallfront, regn, rusk, och kyliga temperaturer? Glöm inte att vi hade en jättefint september förra året, och du vill väl inte vara så småborgerlig och dekadent att du vill ha två fina höstar i rad?
Att inte ha dåligt väder att klaga på är riktigt riktigt osvenskt (och det vill du väl ändå inte vara?) Hjälp till nu och rösta för kallfront. Kom ihåg du har de inte sämre än du gör det, tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar