30 september 2011

Tredje dagen hemma


Den här dagen börjar väldigt bra!
Jag vaknade en timme innan de andra två sömntutorna och fick huset för mig själv, jag tog en låååång skön dusch, långa duschar har jag fått andra dagar också men den här gången var det i ett tyst och lugnt hus.
Nånting jag inte visste om innan jag fick barn var att när barnet skriker så gör sig kroppen automatiskt redo för amning (jo det visste jag sedan innan men inte resten...) när du ammar så drar även livmodern ihop såret där moderkakan suttit och när det dras ihop så blöder du. Det kan fortsätta upp till 6 veckor!

Lyxen med ett tyst hus är alltså så mycket mer än att vila öronen. Du kan torka dig efter duschen utan att förstöra handuken och du kan sätta på dig en ny torr och ren blöja utan att den förstörs direkt. Ibland känner man sig som en marionettdocka visserligen styrd av gråt snarare än snören ;) men ändå lika skönt när "The poppetmaster" vilar sina snören hehe

De fina blommorna på bilden kom med bud från mormor, dvs min mormor. Nu ska jag ringa och tacka innan det är dags för frukost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar