22 september 2011

Sista besöket hos BM v41+3

Vi är nu 10 dagar över tiden och det var dags för sista besöket hos BM.

Mitt blodtryck var bra 135/75, sf (magmåttet) hade ökat 1 cm sedan 14 dagar sedan, nu 36cm, och efter en stunds letande kunde hon även konstatera att ungens hjärta fortfarande slår bra.
Huvudet är inte fixerat men ligger rätt så de är bra med det också.

Vi fick även datum för igångsättning, 27/9 kl 14,40 hos BB-Stockholm på Danderyd.
Igångsättning av en unge som inte vill ut kan ta flera dygn så hon sa "-packa ordentligt"

Vi hoppas ändå att det ska gå igång av sig själv (för det hon beskrev låter mardröm för mig) så 4,5 dag kvar att hoppas på.
BM sa dock till att jag skulle vila mig i form och driva ut alla stresshormon som kan finnas. Hon rekommenderade inte, att som förr i tiden storstäda eller tvätta fönster för att få igång det, så vi får leva i skiten som vanligt ; )

1 kommentar:

  1. Nää, inte tvätta fönster, men stark mat o laxermedel gör susen!! Jag håller tummarna för att hon kommer ut självmant! Envis unge...undrar vem hon har brås på...? ;-) Kat

    SvaraRadera