22 augusti 2011

Vecka 38


Nu har det gått 37 veckor och ungen är nu helt färdig bakad i både innehåll och längd, nu väntar bara 3 (-5) veckor av jäsning. Jag kan fortfarande inte förstå att det inom max 5 veckor kommer finnas en tredje person i vårt hus som helt kommer dominera våra liv men så är jag kanske inte den "skarpaste kniven i lådan" hihi.

Igår blev jag så fruktansvärt trött, så som man bara blir efter ett super hårt träningspass, jag orkade inte ens lyfta en arm. Jag somnade 3(!) gånger under dagen och inatt sov jag 8 timmar, jag som numer inte sover mer än 5 timmar i sträck!
Jag hade naturligtvis inte tränat och det enda jag kan komma på är att projektledaren i magen insåg att det var deadline för bakningen och att det var några detaljer de inte riktigt hunnit färdigt med så att det tog all energi. Ja, inte vet jag...
Jag har som vanligt haft problem med vatten i kroppen senaste veckan, tom värre än vanligt, men utöver det så mår kroppen utmärkt.

Igår tog vi vårt pick och pack och for till stugan för lite semester. Jag kom då på att man kanske skulle ha en bb väska med, men det har känts lite tidigt att förbereda sånt fram till nu (tex att tvätta babykläder) så det enda som hamna i väskan var min TENS, morgonrock, mobilladdare och en påse nötter : )
Men nu vet vi i alla fall vad vi måste ta tag i framöver..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar