18 augusti 2011

Att bo i förorten

Sitter åter igen på bussen till tunnelbanan till nästa tunnelbana som tar mig in till stan igen. Mellan sommartidtabell, tvärbane sprängningar och boende i "långt bort ifrån" förort så börjar jag seriöst förstå varför folk frågar om vi inte ska ha 2 bilar...
Inte för att bil hjälper just nu när alla andra tar bilen i stället för att åka just kommunalt och därmed skapat omöjliga bilköer.

Ett som är säkert är att det inte blir fler kommunala resor in till city innan 22 oktober när blåa linjen går normalt igen. Jag får vackert hålla mina ärenden till fridhemsplan.

Resan in till Fridhem tar 25 min och att ta sig emellan buss och tbana tar 20 min så totalt dörr till dörr 45 min. Min absoluta max gräns för förflyttning som höggravid.

Mitt nya "city" västermalmsgallerian.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar