30 augusti 2011

Köpcentrum

I mitt område är det hård konkurrens mellan köpcentrum, vi har tre stora köpcentrum inom bara 10 minuters avstånd.

Sollentuna centrum med 120 butiker
Kista galleria med 180 butiker
Stinsen med 90 butiker


I dag har jag varit till i Sollentuna centrum och gått igenom deras butiker med en inköpslista bestående av;

en mobil till spjälsängen
en ampel till köksfönstret
ett bäddset
en sallads/popcorn skål

Jag hittade ingen av dessa produkter, ja om man inte räknar ett Lexington bäddset, i Lexington egna märkesbutik som kostar lite mer än jag tänkt mig, jag är en riktig snåljåp jag : )

Å andra sidan ett centrum med beskrivningen "spännande butiker för inspiration, identitet och kvalitet" kanske inte ska sälja "svensson" bäddset...

Jag kan förstå att köpcentrum försöker nischa sig när man har så hård konkurrens men jag har varit i det Sollentunas fina nya centrumet både dag och kvällstid på vardagar och helger och det är alltid nästintill tomt i varenda butik... Kan det vara fler än jag som inte har inköpslistor som passar in här?

Tror jag får ta mig en ny tur i morgon, undrar om jag och min salladsskål passar bättre in i den demografiska gruppen;
"Alla är välkomna och alla kan hitta något på Stinsen"
eller i
"Kista Galleria, Sveriges främsta destination inom mode och shoppingupplevelser"

Känner mig som PRO när de går ut och gör sina matkasse jämförelser ; )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar