30 april 2011

Vecka 21 - svullna fötter

Så har jag fått min första bieffekt av graviditeten, svullna fötter. Japp redan i vecka 21, sjukt nöjd över det..suck

När jag kom hem från jobbet i torsdags kväll hade mina fötter svullnat och mina anklar var dubbelt så stora som vanligt. Det var så mycket att jag under kvällen tappa känseln i stortån.



Jag dricker extra vatten om dagarna och jag satt med fötterna upphöjda hela dagen på kontoret igår. Så jag förstår inte riktigt varför jag samlar vatten utan, i min mening, någon orsak. När jag kom hem låg jag i soffan med 2 kuddar under fötterna hela kvällen, det gick ner lite innan jag gick och la mig men när jag vaknade i fredags morse så hade det fortfarande inte gått ner helt. (mina fotknölar syntes fortfarande inte pga svullnad). Först lördag morgon såg jag mina fotknölar igen även om inte all svullnad lagt sig..

Jag vet att man kan samla extra vatten när man är gravid men dels känns det lite tidigt att komma så mycket redan nu och dels blir jag orolig för att det sitter i så länge.

Utöver det så har jag gått upp 1,5 kilo i vikt på 4 dagar!!

Det är underbart att vara gravid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar