26 april 2011

Skötväska

Efter massor av surfande runt på barnvagnssidor både svenska och utlänska har jag insett att det inte går att köpa Teutonia Cosmo billigare än vad den kostar på kopbarnvagn.se, inte ens om jag beställer den från Tyskland. Det ända som är kvar att besluta innan beställningen är, färg.

Jag har ingen aning vilken färg vi ska ha och det har totalt låst min hjärna så jag kan inte ta något beslut. Jag kan iofs säga helt ärligt att det inte finns någon färg som jag gillar bättre än någon annan, blir liksom lite pest eller kolera..
Alla råd jag får från vänner är olika och jag kan inte förstå att jag blir så förvirrad, det gäller ju bara en färg!

Sicket ilandsproblem. Och hur löser vi ilandsproblem? Jo, genom shopping : )
Teorin är att man behöver bara det där förlösande första inköpet så är man igång. Man väljer bara ett lagom hanterbart inköp.
Hmm låt oss säga, skötväska!
 
Jag tänkte för enkelhetens skull köpa Teutonias egna skötväska som är bra på alla sätt och vis men kanske inte den snyggaste eller vad säger du?
 

Jag har därför surfat runt för att se vad andra rekomenderar och ett namn som ofta dyker upp är Skip Hop. Närmare bestämt modellen Skip Hop Dash Deluxe.

Enligt flera internetsidor:
 "Skip Hop Dash Deluxe är form och funktion i en perfekt mix! En cool och innovativ väska i messengermodell som är användbar inte bara som skötväska. Älskad av många pappor men också av mammor som vill ha en smidig väska."

Jag misstänker den svenska importören har något med den texten att göra : ) Lite mer fakta mässigt står:

• Hänger säkert på vagnen och kan bäras på axeln
• Nya patenterade spännen
• Tillverkad i mycket tålig och hållbar canvas
• Kan tvättas i maskin
• Mjuk skötmadrass är inkluderad
• Sidofickor för flaskor
• 11 fickor totalt, varav en med dragkedja för t ex plånbok och nycklar
• Insida i ljus färg gör det lättare att finna babyns saker

Jag hittar även en rekommendation på ett forum, den finns att köpa på http://shop.alltforforaldrar.se/ där jag råkar ha 20% rabatt på första köpet och det är fraktfritt..så från att ha varit något dyrare skulle det nu betyda en besparing på hela 20 kr jämfört med Teutonia väskan.. TAGET..

En Skip Hop Dash Deluxe är nu på väg hem till mig!

1 kommentar:

  1. Inte lätt att välja vagn/väska!! men om ni bestämmer er för Teutonia så har jag exakt den där grå skötväskan som bara ligger nere i källaren just nu som ni absolut får låna om ni vill!!! Kram

    SvaraRadera