09 april 2011

Shoppa mammakläder i Stockholm

I fredags fick jag en lång lista på butiker som har mammakläder av min kollega. När jag sedan skulle kolla upp adresserna så hade hälften slagit igen (bl.a. Growinlifes båda butiker). Dessutom så har både Lindex och Kappahl slutat med sina mamma kollektioner, mycket konstigt!

H&M har ett ganska bra utbud med allt från underkläder till ytterkläder. Jag har redan köpt 2 toppar, 3 linnen och en jacka där och nu blev det 2pack strumpbyxor.
Utbudet varierar i de olikabutikerna. Vad som förvånar är att de inte har hela kollektionen i sin internet butik.


Vi hann med en trevlig luch också. Det var verkligen evigheter sedan jag åt pirog sist! Gott!

Zara på Drottninggatan ska tydligen vara den enda Zara som har mammakläder men deras sortiment var ett riktigt skämt! 3 toppar och 2 par byxor, that was it.

Vi gick vidare till veromoda i glashuset PUB på Drottninggatan. Även dom ska vara enda butiken i kedjan som har mammakläder. Utbudet var inte riktigt så stort som H&M och kläderna var inte heller riktigt anpassade för kontorsjobb vilket jag behöver.

En butik jag däremot blev väldigt nöjd med både utbud och service var Proud på Karlavägen 48! Riktigt fina kläder i bra kvalitet. Dessutom har de lite finare festklänningar för om man ska gå på tex bröllop : )
Jag lämna butiken med en fin kasse med ett par svarta byxor och en mörkblå klänning. Hit kommer jag absolut tillbaks!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar