15 augusti 2010

Tropiskt skyfall över Skåne

Vilken händelse! Tur att jag fira mina 3 sista semesterdagar just här!! Men vad gör man när det regnar, jo shoppar såklart.
Blivande svärfar tog oss med på en runda på skånska slätten. Det är inte ofta som man kan titta på både hästar och kor under en shoppingtur. Men mysigaste var ändå de två labradorer som jag fick gulla med ett tag, vad jag saknar hundar!


Boutique de Ferme hittade jag 2 fina toppar en från Style Butler* och en från Stills till höstens alla middagar, inte särskilt billiga fynd men väldigt fina

Toppen från Stills

95% siden från Style Butler
(sorry för de ostrukna bilderna)

och en varm mörkblå stickad tröja från Newhouse till höstpromenaderna. Efter jag lyckades pruta 20% hade jag dessutom råd att köpa alla 3 : )
Svärmor köpte en jättefin klänning och kofta i mjuka gråa toner till bröllopet.


Efter en dags shopping fick vi en välförtjänt fika på ett fik i Skurup. Och vem springer vi på där om inte vår granne från Solna, min första chef på HP! Sverige är litet...

Idag körde vi hemåt igen med en jättestor leksakstraktor i bilen.

Traktor

* Style Butler består av de danska systrarna Pernille Leschly Halle och Cathrine Alva–Jørgensen, deras första kollektion kom 2005. Pernille designar från Shanghi och Cathrine tar hand om företager i Köpenhamn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar