20 augusti 2010

Fina fötter del 2(3)

Igår var jag på Lyx Spapedikyr hos Nagelstyling & Wellness vid råsundastadion. Jag trodde att det var en ny öppnad salong men det var tydligen ett ganska vanligt antagande av deras första gångs besökare.
Jag brukar iofs undvika att syna den fula råsundastdion allt för nära och då kan det vara lätt att missa den lilla salongen. Det här var steg 2 i mitt försök att ha fina fötter till bröllopet.

Lyx Spapedikyr innehöll, fotbad med badsalt i ca 10 min, massage med aromatisk peeling (luktade riktigt gott!) sen blev det filning av foten och naglarna, nagelbanden fick sig en ordentlig genomgång och naglarna poleras.
Efter det la hon en fotmask och doppar fötter 3-4 gånger i ett ljummet paraffinbad.

Paraffinbaden ska vårda uttorkade fötter och öppnar porerna. Fötterna viras med plastfolie och man får ett par fina sockor på fötterna i ca 15 min. Paraffinet gick sen att dra av som en socka.

Allt som allt tog det ca 70 min och jag fick ett par fina flippflopps med mig hem : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar