25 augusti 2010

Träffat prästen!

Igår var vi och träffade vigselförrättaren, eller Gunnar som vi kallar honom. Han bjöd på te och rostade mackor med marmelad undertiden vi berättade lite mera om oss själva.
Han vill att akten ska innehålla flera gapskratt och även tårar, den här killen ställer höga krav på sig själv!
För att lyckas med det ville han höra om lite roliga händelser i vårt liv som han skulle kunna ha som underlag för när han skrev ihop vigseln. Jag tror både M och jag var lite nervösa för vi bladdrade på oavbrutet i 1,5 timma, och vi kan lugnt konstatera att han nu har nog med stoft för att fylla en, kanske till och med 2 vigselakter utan problem : )

Han tyckte att både sångerna och dikten vi valt var bra men han hade en hel del egna önskemål hur själva vigseln ska gå till. Bla ville han inte att vi skulle stå med ryggen åt, som det är traditionellt utan lite med snett mot alla så vi kan få ögonkontakt med gästerna. Han ville även att alla ska sitta så nära som möjligt, bara på en armslängds avstånd från oss för att lättare skapa en gemensam känsla i rummet.
Det kommer definitivt att påverka känslan hos mig om jag ser allas uttryck när jag står där och risken för krokodil tårar har just ökat med 200%!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar