17 februari 2012

Krigsärr

Denna vackra vinterdag har lämnat mig med fler krigsärr. En bild från filmen Lethal Weapon 3 dyker upp i huvudet, scenen då Riggs (Mel Gibson) and Cole (Rene Russo) jämför ärr, klassisk filmhistoria à la "play it again" :)
Jag har nämligen tagit bort två pigment fläckar, sammanlagt 6 stygn blev det.

När man är gravid kan man få fler pigment eller som i mitt fall där märkena växer på både bredden och höjden.
Det är normalt att en vuxen person har ca 70 märken, jag räknade mina bara på armarna och kom upp i 60, då slutade jag räkna.

För mig som är känslig för både sprutor och blod är sånt här ett rent helvete. Sist jag tog bort ett pigment märke så svimmade jag på tunnelbanan på vägen hem. Den här gången så hade jag M med mig hela tiden och som körde mig hem :)
(Olivia stannade hemma och lekte med morfar och Liisa.)

Det tog ganska exakt en timma, 20 min att vänta på kirurgen, 10 min för ingreppet och 30 för mina ben att bli så stadiga att jag kunde stå på dom igen.
Nu är de bara att hoppas att kirurgen var duktig så de inte blir allt för stora ärr.

1 kommentar:

  1. Aj och usch! Din stackare! :-( Hoppas det läker fort! kram Kat

    SvaraRadera