10 februari 2012

Garderobsrensning

Jag har en plan, i september när jag börjar jobba så ska det bara finnas kläder i min garderob som jag tycker om dvs som jag vill använda och som sitter bra. För en kille låter det säkert konstigt att man inte har det redan men, så är livet som tjej... iaf den här tjejen ; )
I min garderob finns idag kläder;
som sitter dåligt,
som är slitna/noppriga kläder men sparats av sentimentala skäl,
som jag trodde att jag skulle gilla men kom fram till att det "inte var jag",
som har på tok för lite tyg för en snart 35 årig,
som saknar knappar eller har fållar som gått upp som jag aldrig kommer laga.

Alla dessa ska nu ut! Det kommer skapa massor av plats och det kommer kännas som jag gått igenom en mental reningsprocess när det är klart. Redan nu kan jag börja gå igenom och plocka bort men tyvärr måste jag vänta till jag är tillbaka i normalvikt för att det ska fungera fullt ut. Jag är så sjukt taggad att göra det här nu :)


Mitt målet är sedan att det ska finnas ca 15 hela outfits för att använda på jobbet som sitter bra och som jag trivs i. Tror det skulle vara ca 15 st toppar/klänningar, 10st koftor/kavajer och 8 st kjolar/byxor. (detta blir sen gånger 2, så att man har för de olika säsongerna)

Det är iaf min dröm, vi får väl se hur det går... Det svåra blir inte att rensa ut utan att köpa in. Jag tycker det är så svårt att hitta rätt kontorskläder och att matcha ihop det snyggt med accessoarer. I vanliga fall skippar jag accessoarer helt. Min tanke är att titta i tidningar och i butiker och sedan när jag ser en outfit som jag gillar, kopiera den eller köpa hela rakt av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar