19 juli 2011

Spis

Idag kom en servicetekniker ut för att kolla på spishällen som vår elektriker sa var trasig i förra veckan.

Vi försökte först åka till IKEA och byta ut den men det visade sig att man skulle felanmäla till kundtjänst via telefon och att de skickar ärendet vidare till en servicetekniker i närheten som kontaktar kunden inom 3 arbestdagar för att boka en bestökstid.
Vi felamnälde på onsdagen i förra veckan och eftersom vi ännu inte hört något igår så ringde vi själva upp och bokade in tid till idag.
IKEA står sedan för kostnaden om det visar sig vara fel på produkten och om det är handhavande fel så får man som kund stå för utkörning, timkostnad och ev reservdelar.

Det visade sig att elektrikern kopplat den fel och att hällen därför brunnit sönder...nu väntar oss en härlig räkning som vi utan problem skickar vidare till Byggledaren som tog in den otrevliga och inkompetenta elektrikern...

Jag hade hoppats att den här serviceteknikern kunde hjälpa oss att hänga om kylskåpsdörren när han ändå var på plats men eftersom det var en electrolux och inte en elektro helius som han var certad för så blev dörren hängande som det var...det är kul att renovera!

1 kommentar:

  1. Vad fint ni har fått det!! Jag har inte hunnit läsa dina inlägg på länge då vi själva har slitit med renoveringar här hemma och försöker hinna klart innan vi flyger söderut! Katarina

    SvaraRadera