15 juli 2011

Första natten i huset

Klockan 16 lämnade byggarna och vattenpojken (byggarens namn på rörmokaren) vårt hus och för första gången var vi helt själva!

Det firade vi med 5 timmars städning och en pizza.. åhh vad jag längtar efter vanlig mat och inte restaurang mat som jag äter både till lunch och middag nu.

När klockan var 22 hade mina fötter gett upp totalt och liknade mest elefantvrister. Huset var helt tyst och vår nya säng var väldigt skön så vi somnade på 2 sekunder. När allt är klart (jag gissar kring 1 augusti) då ska vi fira.

I morse bar det av till mäklaren för att lämna bort lägenheten, så nu är vi 12 nycklar lättare och 3 lån mindre! Nu ska bara brygglånet lösas och stuglånen flyttas till nya banken så ska vi nog ha all ekonomi i ordning... och jag kan säga att jag aldrig kommer återkomma till Länsförsäkringar Stockholm som bank igen.

Vår nya sköna säng

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar