21 juli 2011

Åter hos barnmorskan (v 32+3)

Trots att jag vaknade 4:45 i morse så var jag ändå på väg att missa tiden hos barnmorskan kl 9 i morse..seg och trött kan man lungt kalla mig!

När de tog mina värden för 2 veckor sedan var allt bara bra och hon sa att jag kunde trappa ner på järn pillren till var 3-4 dag. Nu två veckor senare hade mina järnvärden sjunkit rejält vilket förklarar min trötthet. Så nu är det piller var dag och järnrik kost som gäller igen.

Hon tyckte dessutom att jag äter för lite och sällan, jag äter precis som innan jag blev gravid, frukost lunch och middag fast nu i mindre mängd då jag inte får plats i magen med lika mycket. Hon rekommenderade 3(!) mellanmål per dag.

Hon tyckte för övrigt att jag skulle vila massor och fundera på att sjukskriva mig.. Tyvärr har det den senaste tiden, varit just min fritid jag skulle behövt sjukskriva mig ifrån med alla flytt och renoverings besvär, inte min lugna sköna jobb som varit min fristad medans M fått tampas med allt på hemmaplan.
Men nu ska väl även friden hemma börja infinna sig,när vi äntligen börjar komma på plats...

På väg till jobbet stannade jag för att köpa mig en färskpressad dricka (som barnmorskan tyckte kunde vara ett bra mellanmål) men när jag skulle betala hade jag bara 21 kr och inte 25 som den kost, då log bara killen i kassan och sa, -Det bjuder jag på : )
Senaste tiden har jag har lagt märke till att personer med invandrarbakgrund är så himla gulliga och genuint glada när dom ser att man är gravid!

Dagens första mellis, alla bär i smidig liten flaska : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar