28 juli 2011

I väntans tider

Just nu går allt ut på att vänta, på jobbet är det nu 14 arbetsdagar kvar och min vikarie är på plats. Den här veckan och nästa blir det massa upplärning och tanken är att hon ska köra själv sista veckan och jag ska bara vara bisittare. Å andra sidan har jag endel andra grejer att lämna över till andra också så helt lugnt blir det nog ändå inte den sista veckan..

Hemma väntar vi också, vi väntar på en fungerande ugn, en rätt inkopplad spishäll så vi kan använda alla fyra plattorna, ett bredband som inte bara är installerat utan även fungerar, inkoppling av fläkten i badrummet och lite el i uttagen i matrummet så vi kan tända en lampa..

Allt väntande gör mig bara rastlös och små irriterad...

Det ända jag inte direkt väntar på är den 12 september, jag hoppas innerligt att ungen är en tidsoptimist som kör med akademisk kvart så jag hinner ladda om mentalt innan det är dags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar