23 juni 2011

Regn

Utsikt från tunnelbanan

Motivationen att gå till jobbet i morse var lika med noll. Regnet öste ner, åska mullrade och jag har bara lyckats sova några timmar inatt. Det känns som någon krossat min svanskota med en hammare, det fanns verkligen inget  sätt att ligga ner utan att det gjorde ont.

Som tur är känns det faktiskt mindre när jag är i rörelse (typ olja i maskineriet) även om jag går som mormor..bara 12 veckor kvar...

Jag lunchade med en kollega (2, snart 3 barnsmamman) igår och berättade vad jag köpt till bebben hittintills i klädväg.. jag fick helt underkänt. Så vi tog en tur på rean och jag lyckades köpa 2 plagg till utan att få total ångest.
Dels tycker jag att det är så jobbigt att bestämma kläder till någon som inte kan försvara sig. Så just nu går jag på vad jag själv kan tänka mig att ha.. och jag vill inte ha en body som ser ut som en kossa med öron. Och dels tycker jag det här med storlekar är helt hopplöst.
Både M och jag är ju långa och alla jag känner har fått barn kring 4 kilo och då börjar de ju på stl 56 första veckorna innan de går över till 62.. Men skulle det komma en liten skrutt, så kan ju även stl 50 vara för stort.. som jag sa inte lätt!

Snygga jumpabrallor och en trendig pyamas
H&M 50 kr stycket.
(hello kitty ska tydligen vara nästan lika bra som Hannah Montanna)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar