07 juni 2011

Föräldrarutbildning del 1


Idag var det så dags att utbilda oss hos BB-Stockholm. Vi satt i Danderyds syre fattiga aula och det tog inte mer än 20 minuter innan en tjej höll på att svimma... Själv höll jag god färg tills det började pratas om sprutor, dropp å epidural då var de min tur att må illa...

Informationen var till stor del väldigt konkret och nyttig. Det känns som BB-Sthlm har en modern syn på förlossningar och jobbar efter ett "bästa möjliga scenario" som stämmer bra med hur vi tänker oss.

Med oss hem fick vi boken Att möta förlossningsrädsla av Gudrun Abascal (chefbarnmorska på BB Sthlm). Man får väldigt många böcker som gravid och jag känner mig nöjd att jag i helgen lyckades läsa ut en av dem : )

Och om några veckor är de dags för del 2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar