05 mars 2010

Bröllop -planeringen

Idag har jag tittat på nätet för att hitta en bra checklista inför bröllopet. Jag tror vi har en ide om hur vi vill göra eftersom vi haft hela semester att fundera på men lite goda råd skadar ju inte.
Enligt bröllopstorget.se är det här vad vi bör gör göra under mars:

Bestäm datum och tid för bröllopet.
(Vi har 2 datum vi funderar mellan eller så skjuter vi upp det några år..)

Gör upp en preliminär budget.
(kosta vad det kosta vill hehe nää men det är ju bara att inse att man får betala)

Bestäm tema: borgerligt eller kyrkobröllop
(Jag är ju inte ens medlem i kyrkan så det beslutet får M ta)

Teckna bröllopsförsäkring
(varför då????)

Boka kyrka eller annan vigsellokal.
(vi har 2 alternativ kvar eftersom första valet redan var fullbokat)

Bestäm antalet gäster.
(34)

Boka lokal till mottagning/ middag/bröllopsfesten
(har ett förslag vet inte om det är uppbokat dock)

Välj ut tärnor och marskalkar.
(nu är det ju inte ett prinsessbröllop så de hoppar vi nog)

Utse en toastmaster och värdpar, dela ut uppgifter till dessa.
(inget för oss)

Boka fotograf.
(öhh redan nu?? Vi tar iaf inte Js fotograf han fick vänta ett halvår på sina bilder)

Välj ut och boka en duktig frisör till brud, brudgum. Eventuellt tärna/marskalk.
(mitt hår brukar göra som det själv vill..får fundera på den här punkten..)

Boka egen transport.
(men jösses inte ett halvår innan)

Börja se ut vilken typ av bröllopsklänning och tillbehör du vill ha.
(vet vad jag tror att jag vill ha ska bara hitta vart den finns, köper det i vår)

Boka hotell för bröllopsnatten.
(ska kolla vart festen blir först)

Boka bröllopsresa
(så snart datumet är bokat så beställer vi flygbiljetterna till New York!)

Boka musik/ underhållning/ solist för vigseln och festen.
(Hmm sån här punkt som jag tycker är lite överdrivet..funderar vidare..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar