09 november 2009

Höllviken

Svartsoppa, smakar inte alls pepparkakor det är mer smak av cognac. Jag kan inte säga att jag varken gillar eller ogillar smaken men konsistensen, en tjock grynig trögflytande vätska, inte helt lätt att svälja. 6 av 8 röstade nej till svart soppa nästa år och jag var en av dom : )

Vi fick iaf ett väldigt gott rödvin till Gåsen som jag rekommenderar Monti Garbi Ripasso 2007 från Valpolicella.

Resorna till Höllviken har blivit mina privata små shoppingresor, jag kommer alltid hem med fynd! Där finns mysiga affärer som Hem och hav, Hantverksboden, Vellinge Blomman och massa fina klädaffärer.

Bilder från Hem och hav




Vellinge Blomman har varje jul en egen liten Tomteby med galet många tomatar. Som dom skriver på sin hemsida ”Orkar du så väntar här en ca 1 km lång (!) tomteväg, fylld med allt du kan tänka dig som har med julen att göra.”






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar