06 januari 2015

Vagn nr3

Jag har fått in 3000 kr på mina blocket annonser och alla vet att pengar mår bäst när de "arbetar" och inte ligger i lådan. Jag har därför återinvesterat 2000kr, vad gör man inte för Sveriges BMP ;)

Jag har köpt en ny vagn.
Man kan tro att de 2 vi har skulle räcka men båda är tyvärr för stora för min lilla bil.
Vår riktiga vagn, teutonia cosmo, måste jag plocka isär och lägga halva i baksätet vilket naturligtvis är tidsödande och irriterande att göra varje dag till och från dagis. Dessutom får inte M eller någon annan plats i bilen.

Vår sulky är en sommarvagn som inte alls är gedigen nog för vintern. Den är också för lång(!) för att få in lätt i bilen.

Jag behöver alltså en gedigen vagn som är liten i hopfällbartläge och enkel att fälla ihop. Vola, Britax b-agile 4w...
Vagnen på bilden har 3 hjul men fungera på samma sätt.

Den har ett "rejält" tyg så ungen är lite skyddad från vädret.
Den väger 3 kg mindre än vår gamla och är 20 cm kortare i hopfällbart läge.

Jag hoppas den ska underlätta min vardag och vara snäll mot min rygg! Leverans på fredag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar