06 januari 2015

Mitt dygn

Jag måste säga att det är lite läckert att se vad man har för sig om dagarna.. och nätterna.

Jag köpte en aktivitetsmätare till en släkting i julklapp och kände sen att jag själv också skulle tycka det var kul att mäta min dag eller framförallt min sömn.

Vit är sömn, blå är rörelse och grått är inaktivitet så som lägga puzzel, trä halsband, bygga lego, ge fart på gungan eller mata Isabel.

I sammanställningen kan man även se att 82% av min sömn (det vita) var rofyllt.
Den visar antal steg, ger aktivitetsförslag för att du ska nå dina dagsmål och följer din viktkurva (vikt lägger du in själv).

Jag behöver definitivt mer motion (mörk blå) men även en tydligare sekvenser av rörelse och paus. Nu blir det varken hackat eller malet då jag aldrig riktigt kommer upp i fart men heller aldrig får ostörd återhämtning. Livet som småbarnsmorsa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar