05 augusti 2014

Minus 9

Sommarens foton är inte roliga att se, med 4 kg kvar från Olivia, 4 kg kvar från Isabel och ett semester kilo så har jag långt ifrån min trivselvikt.
9 kg känns som en enorm siffra att gå ner och min förhoppning är att klara det till jag börjar jobba igen om ett år. 

Jag har funderat på hur jag ska lägga upp det och kommer fram till att jag gör det i etapper. 
Första etappen startar den här veckan, nu när semestern slutar. 
Eftersom min kropp fortfarande har för mjuka leder efter graviditeten och all rörelse gör mer eller mindre ont så blir etappen fokuserad på mat.

Det finns många jobbiga dieter där ute att välja på, jag tänkte försöka med 5:2 dieten, dvs fasta två dagar i veckan. Det låter inte helt omöjligt att dra ner på mat 2 dagar. 
Kombinerat med viktklubben, där man registrerar det man äter så att jag får koll på att det inte blir för mycket per dag.
Viktklubben hade nu dessutom erbjudande med medlemskap på 6 månader för halva priset, 267kr och det kan man ju offra :)

Starten igår fungerade väldigt bra så nu är det bara att köra på!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar