21 september 2009

YES MAN!

Hur hamnade jag här? Jag skulle i lugn och ro köra mitt vanliga pass på gymmet och det slutar med en inbokad konsultation med en personlig tränare!

Jag som gillar att träna i lugn och ro, jag riktigt avskyr när andra hejar på och säger åt mig att ta i.
Dessutom vet jag hur man tränar effektivt för att få resultat och jag är extremt medveten om vilka proteiner, kolhydrater och fetter jag äter. Herre gud jag har ju till och med funderat på att själv bli Personlig tränare (PT). Jag har bara tappat orken att engagera mig.

När jag pratade med min sambo på vägen hem skrattade han och sa ”– Han måste ha varit riktigt snygg om han fick dig att gå med på det!”

Alltså ”snygg”, jag vet inte..om man gillar blåögda killar som är byggda som en Chippendale (och då pratar vi inte möbler) så kanske man kan kalla honom snygg… Men jag vill ändå hävda att det inte alls hade med saken att göra! Nää jag vill faktiskt främst skylla på … Jim Carrey!

Ända sedan jag såg filmen ”Yes man”, har jag hoppat på saker jag aldrig brytt mig om tidigare. Så fort jag får ett erbjudande som inte kostar för mycket så har jag anmält mig utan att hinna tänka!
Det är som jag har Jim Carreys röst i huvudet som säger ”- Vad har du att förlora? Det kanske leder till något som du aldrig kunnat drömma om!”.

Det känns som varje ny värvningskampanj har blivit min personliga trisslott. Det är bara att inse, jag är beroende av hopp och Jim Carrey har blivit min personliga profet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar