03 september 2009

Kasta sten i glashus

Såg reklam på tunnelbanan i morse att tv programmet Lyxfällan startar sin nya säsong.
Det, om något, är ett säkert ämne på fester och middagar! Man kan inte annat än fascineras av att alla dessa människor sååå totalt världsfrånvända att de inte öppnar räkningarna utan gömmer dem i en låda och tror att de ska försvinna. Varför inser de inte att man får betala dyrt när man tar en ”quickfix” i form av Finax och SMS lån för att köpa prylar, de förstår ju vem som helst att räntan är skyhög!
Hur kan det vara så svårt att fatta att man inte kan spendera mer pengar än man får in? Fel uppfostran eller är de bara dumma?

En skrämmande tanke dyker upp i huvudet och jag känner mig yr och illamående. Fan fan fan jag tror jag just insett något!
Få se här nu... Det är enkelt att gå ner i vikt (det står ju i varenda tidning) man behöver bara röra på sig minst 30min varje dag och inte äta mer kcal än vad man gör av med.
Så lätt att även ett barn förstår men trots det, så kan jag för mitt liv inte följa det.
Jag unnar mig gottis var och varannan dag (som jag inser att jag kommer får betala dyrt för när jag försöker komma i förra årets kläder men inte lyckas).
Jag blir deprimerad varje gång jag går inte i ett provrum eller måste bära bikini offentligt och vet ni vad jag gör då? Jag tar mig en quickfix i form av choklad!
Har jag fel uppfostran eller är jag bara dum i huvudet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar