30 maj 2015

Splittrade

Inte helt oväntat så blev Isabel (och hennes pappa) kvar på Cypern när vårt flyg idag gick hem. Jag har storgråtit mig genom hela dagen och stackars Olivia har gjort sitt bästa med att säga "-det är okej mamma, man får vara ledsen". Vi har pratat om att vi är stora tjejer som klarar att vara hemma själv och att vi ska hämta Isabel på flygplatsen när hon förhoppningsvis kommer hem på måndag.

Det blev många mutor för att hålla O glad, det här var dagens frukost.

Olivia har inte trilskats alls men fått lätt panik i bland över saker som hon vanligen klarar som tex att gå genom säkerhetskontroll på flygplatsen. Jag fick tillåtelse att bära henne igenom kontrollen. 
Hon höll modet uppe genom att sjunga sig genom dagen :)
I förmiddags när vi satt i taxin efter ett sista besök på sjukhuset sjöng hon "hjulen på bussen" men bytte ut alla ord mot "bajs", och hon har rätt det är en bajsdag.

Isabel som i går morse var nästa apatisk blir piggare heltiden (tackvare dropp i nu 1,5 dygn) men hon vågar/vill inte riktigt äta själv eftersom allt hon äter fortsätter att komma upp.
SOS alarms doktor som övervakar/ samråder med hennes cypriotiska barnläkare vill se att hon kan äta/dricka men framförallt behålla innan de tar bort dropp och låter henne flyga hem.
Dom har konstaterat att hon fått ett virus och inte en bakterie.

Min pappa och Liisa hjälpte som tur var mig att bära en trött Olivia på Arlanda, släpa våra tre resväskor, 2 handbagage,  2 kassar förbeställt taxfree, hitta vår bil som M parkerat på långtidsparkeringen, svänga förbi macken för att köpa frukost och få in allt i huset.
Självklart hade mina öron en dålig landning och locket har ännu inte släppt så jag går som i ett tjutande vakuum.

Vissa kontraster i växtligheten hemma.

Olivia var så trött när vi kom hem vid halv 8 att hon efter en risifrutti och 30min film tittande ville lägga sig. Jag somnade såklart i hennes säng och vaknade 4 timmar senare och viste inte vart jag var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar