16 augusti 2012

Sista minuten

När vi började planera vår sommar så var planen en familjesemester innan jag börjar jobba igen. Vi funderade på att köra sista minuten och göra ett riktigt kap!

Tyvärr så har den svala och regniga sommaren gjort att resorna har gått åt som smör i solsken och att det nu bara är ett fåtal kvar att välja på. Jag ser bokstavligen resorna gå åt medan jag surfar runt!

Jag har tittat runt lite för att komma på vart vi helst vill åka. Och kom fram till följande;

Att resa med litet barn betyder att vi gärna undviker 34 graders hetta och det begränsar oss just nu till Kreta och Mallis.

Flyget bör inte gå på natten för de strular så med Olivias sovtider och max transfer från flygplatsen ska helst inte överstiga en timma.

Att ha möjligheten att hyra spjälsäng, ha vattenkokare på rummet och tillgång till barnpool och lekplats, är bekvämligheter som förenklar. Det är ju faktiskt en skön semester vi vill ha :)

Tiden är förbi då man kunde ligga 6tim om dagen vid poolen och plöja böcker, istället behöver vi annan förströelse så som en bygata eller två. Därmed går många av de familje anpassade hotellen bort, eftersom de ofta ligger en bra bit utanför byarna (vi släpar inte med bilbarnstol så vill vi vara på gångavstånd).

En "riktig" sista minuten ska inte bokas mer än 3 dygn i förväg, har jag läst.
Men att hitta något riktigt billigt och tro att det ska passa ihop med vår önskelista känns inte riktigt sannolikt. Så mycket is i magen har jag inte!

Den här gången får vi böja oss får bekvämlighet...till 30% rea. Lägenhet och flyg för 5023kr/per och 300kr för Olivia, sen tillkommer maten och naturligtvis taxfreen ;)


Ps. När jag gick in på Apollo några timmar senare var alla rum slut till vårt hotell, ibland ska man ha flyt! Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar