15 mars 2012

TLC

Vår trädgård behöver definitivt lite "tender, love and care".
Idag passade jag på i två halvtimmas pass när Olivia vilade. Jag började med de två skräpigaste områdena men det behövs absolut mer tid. Det ultimata vore om hon även kunde vara med när hon är vaken.
Det skulle behövas ett litet tält som skyddar henne från sol och blåst samtidigt som hon kan se vad jag håller på med. Finns det??

före
efter
Det är svårt att se på bilden med det här ett av mina hatobjekt i trädgården, en "kompost" omgärdad med taggbuskar. Vasst, fult och meningslöst eftersom det inte är en riktig fungerande kompost.
 Jag hann bara klippa bort buskarna runt om innan mina kärl tog slut. Det blir en tripp till återvinningen när M kommer hem från Barcelona. Naturligtvis ska även det i komposten (och gallret) bort och rötterna från buskarna grävas upp :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar