04 mars 2012

Färdig blandat

Jag använde tidigare "crème fraiche paprika chili" när jag lagade mat men när jag för några år sedan helt sluta äta laktos, så var det också slutet på smaksatt crème fraiche.

Jag ville inte sluta med mina favorit recept så jag var tvingad att själv krydda min mat. (grrr inte nog med att man ska ha en karriär man ska kunna krydda också.. hehe)
Det var inte direkt raketforskning eftersom alla kryddor faktiskt står på förpackningen och bara var att blanda i det laktosfria naturella crème fraichen :)

Ibland när jag gör min egen mix tänker jag på att delar av befolkningen bara blir bekvämare när vi är i köket (få mig inte ens att börja säga vad jag tycker om smulpaj på påse!!) medan andra ägnar hela sin fritid att ta hand om surdegsklumpar.
Halva befolkningen växer upp på E-ämnen och andra halvan på ekologisk, närodlad kost... De konsekvenserna skulle vara kul att se forskning på!

Vi fick iaf egenhändigt kryddade burritos...ähh hmm öhh om man bortser från kryddpåsen från Santa Maria förstås :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar