21 november 2011

Graviditetens bieffekter

Det har nu gått 8 veckor sedan förlossningen, första 4 veckorna tappade jag snabbt 12 kilo.
Nästkommande 4 veckor låg vikten stilla, det ser tyvärr ut som om de sista 6 kg inte kommer rinna av av sig själv.
Trots att vikten inte ändrats den senast veckan så passar, till min stora glädje, plötsligt både mina ringar och höststövlar igen!

För utom mina kilon så har jag bara en annan bieffekt kvar och det är mina stel fingrar och tår. (jag bortsett här från brustna blodkärl på benen eftersom de åtminstone inte är fysiskt hämmande).
Varje morgon är mina tår så stela så att jag inte har någon balans att ta de tio stegen till badrummet utan att vingla rejält (har blåmärken som bevis på hur ofta jag missat dörrhålet och gått in i karmen istället).
Även fingrarna är stela så det är svårt att greppa. Det försvinner efter att jag rört på mig cirka en halvtimma. Jag har ingen aning vad det beror på, men det har åtminstone blivit bättre!
För några veckor sedan var fingrarna helt krokiga när jag vaknade och det tog timmar innan de mjuknade upp.

Det är väldigt skönt att kroppen inte tagit mer skada och tar jag bara tag i lite fysisk aktivitet (och mindre tröstätande) så är jag snart tillbaks i ursprungligt skick : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar